Η διδασκαλία της ξένης γλώσσας για μια ακόμα φορά γίνεται ο δούρειος ίππος για την προώθηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μάλιστα μέσω των μαθητών και των γονιών. Με βασικά ερωτήματα «Πώς αξιολογείτε γενικά το πρόγραμμα εκμάθησης 2ης ξένης γλώσσας που παρακολούθησε το παιδί σας στο σχολείο;» και «Θα ήθελες να συνεχίσεις το μάθημα 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο;» το υπ. Παιδείας απέστειλε στα σχολεία δύο ερωτηματολόγια, το ένα να το απαντήσουν οι γονείς και το άλλο οι μαθητές που διδάχτηκαν Γαλλικά ή Γερμανικά στην Ε’ & Στ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου, στο πλαίσιο διεξαγωγής της έρευνας για την Αξιολόγηση της Πράξης «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», που αφορά το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας. Το υπ. Παιδείας ζητά από τους Διευθυντές των Δημοτικών σχολείων να διανείμουν το συγκεκριμένο ενημερωτικό έγγραφο στους μαθητές για να συμπληρώσουν με τους γονείς τους τα ερωτηματολόγια.
Όπως συνέβη και με το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης, έτσι και με τη δεύτερη ξένη γλώσσα το υπουργείο Παιδείας προωθεί την αξιολόγηση του προγράμματος και μέσω αυτής των εκπαιδευτικών του. Αυτό εξάλλου προβλέπεται από το ΕΣΠΑ που χρηματοδοτεί τα παραπάνω προγράμματα. Η ιστορία όμως με τη δεύτερη ξένη γλώσσα ανοίγει πολύ επικίνδυνους δρόμους, αποτελώντας τροχιοδεικτική βολή για το τι θα επακολουθήσει συνολικά στη δημόσια εκπαίδευση:
- Η αποστολή των ερωτηματολογίων αυτών γίνεται σε μια περίοδο που μέσα από ένα αλαλούμ αλληλοαναιρούμενων εγκυκλίων - άραγε ποιος νους σκέφτηκε ότι μπορούν οι μαθητές της Έκτης δημοτικού να παρακολουθήσουν άλλη γλώσσα από αυτή που διδάχθηκαν στην Πέμπτη, ανεξάρτητα αν με νέα εγκύκλιο προβλέπεται η διδασκαλία και των δύο στην έκτη τάξη μόνο για την επόμενη σχολική χρονιά μεταβατικά – μεθοδεύεται η κατάργηση επί της ουσίας της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας. Τα πράγματα είναι απλά: “no money, no party”. Η χρηματοδότηση του προγράμματος από το ΕΣΠΑ τελειώνει, άρα τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» για την αναγκαιότητα ως φυσικού νόμου της διδασκαλίας δύο ξένων γλωσσών στο δημοτικό τελειώνουν και αυτά (μήπως συμβεί το ίδιο και με τη διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη δημοτικού, για την οποία τόσο μελάνι έχει χυθεί για να πειστούμε για την απόλυτη αναγκαιότητά της;)
- Είναι τουλάχιστον πρόκληση - αν όχι γελοίο - να ρωτά το Υπουργείο γονείς και μαθητές αν «είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη 2η ξένη γλώσσα της επιλογής τους» και αν «θα ήθελαν να συνεχιστεί το πρόγραμμα της 2ης ξένης γλώσσας στο σχολείο» από τη στιγμή που καταργείται η δυνατότητα αυτής της επιλογής!
- Είναι τέλος προκλητικό να προωθείται η αξιολόγηση του εν λόγω προγράμματος όταν χρόνια τώρα η εφαρμογή του στηριζόταν στην εργασιακή περιπλάνηση και στην απλήρωτη επί της ουσίας δουλειά ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έτρεχαν για χρόνια από σχολείο σε σχολείο, τους οποίους πετούν τώρα κυριολεκτικά στο δρόμο. Ανεξάρτητα από το αν συμφωνεί κάποιος ή όχι με τη διδασκαλία δύο ξένων γλωσσών στο δημοτικό, το γεγονός ότι στο όνομα της «οικονομίας» και των περικοπών στο δημόσιο σχολείο θεωρείται ουσιαστικά άχρηστη μια ομάδα εκπαιδευτικών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και για όλους τους υπόλοιπους.
Αυτό είναι λοιπόν το σχολείο που θέλουν να φτιάξουν! Με λογική αγοραία, με τους γονείς «πελάτες» και τους εκπαιδευτικούς αναλώσιμους, με το περιεχόμενο του σχολείου να «κόβεται και να ράβεται» ανάλογα με τους οικονομικούς δείκτες και τις ανάγκες της αγοράς.
- Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει θέση και να καλέσει τους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας να αγνοήσουν τα ερωτηματολόγια.
- Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να πάρουν αποφάσεις και να καλέσουν τους συλλόγους διδασκόντων να μη μοιράσουν τα ερωτηματολόγια.
- Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολείων να πετάξουν στο καλάθι των αχρήστων τα παραπάνω ερωτηματολόγια και να μην συναινέσουν σε μια πολιτική που θέλει να βάλει ακόμα και τους εργαζόμενους γονείς «συμμέτοχους» στην λογική των περικοπών στο δημόσιο σχολείο.
- Καλούμε και τους γονείς να μην συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια και να πάρουν θέση οι σύλλογοι και οι ενώσεις γονέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου